25 Ekim 2016

Kredi Çekenlere Dava Yolu Açıldı

Kredi kartlarının ve kredilerin fiyat belirlemesinde kartel oluşturan bankalara, Rekabet Kurulu tarafından 8.3.2013 tarihinde toplam olarak kestiği ceza 1.1 milyar lira. Bu ceza ile ilgili olarak bütün yasal süreç bitti. Yasal sürecin bitmesiylede, kartel oluşturulan süre aralığında kredi çekmiş olan tüketicilerede dava yolu açılmış oldu. Tüketiciler çekmiş oldukları kredilerdeki haksız alınan fazla faizleri tekrar talep ederek alabilecekler.

Tüketiciler açtıkları davalarda faizden daha çok 3 kata kadar tazminat davası açabileceklerdir.

Konu ile ilgili olarak Celal Bayar Üniversitesi Ticaret Hukuku Ana Bilim Dalı öğretim üyesi olan Sayın Yardımcı Doçent Doktor Murat Şahin şunları ifade etti: “Rekabeti ortadan kaldıran bankalar, tüketiciyi büyük bir zarara uğratmışlar. Örneğin zararınız 500 TL ise bin 500 TL tazminat alabilirsiniz. 3 kat oranı değil ama 3 katına kadar tazminat talep edilebilir.”

Tüketici Hukuku Enstitüsü Başkını olan Sayın Av. Hakan TOKBAŞ tarafından, davanın sonuçlanması ile birçok tüketicinin başvuruda bulunduğunu belirterek durumu şu şekilde ifade etti: “Anadolu’da avukatlık büroları bu davalara baksın diye avukat istihdam etmeye başladı. Tahminimiz bankalara 1 milyon dava açılacağı yönünde. Çünkü sadece o dönemde konut kredisi kullananların sayısı 1 milyon 680 bin kişi. O dönemde toplam kredi alan kişi sayısı da 30 milyonu geçiyor.”

Türkiye Bankalar Birliği tarafından açıklanan kredi verilerine göre 2007 ile 2011 yılları arasında, kartel oluşturan bankalardan çekilen kredi oranları şu şekilde:

1.681.795 konut kredisi
934.538 taşıt kredisi
30.400.254 ihtiyaç kredisi kullanılmıştır.
Genel , , , ,
About anatolia